عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

پروتز گونه چه تاثیری در زیبایی دارد

عنوان: تاثیر پروتز گونه در زیبایی چهره

پروتز گونه عبارتست از برجسته کردن گونه که برای زیبایی بیشتر چهره از آن استفاده میشود و تاثیر پروتز گونه در زیبایی چهره و همچنین برخی از نکات مربوط به پروتز گونه را در زیر برای شما آورده ایم. پروتز گونه که گاهی اوقات با عنوان برجسته کردن گونه شناخته می شود، برای بهبود ظاهر استخوان های گونه یا برجسته کردن آن استفاده می شود. مشابه سایر  روش های جراحی پلاستیک، برجسته کردن گونه می تواند باعث جوان تر شدن ظاهر یا ایجاد توازن در بین اعضای صورت شود و در مجموع جذابیت صورت شما را افزایش دهد. افرادی که ساختار گونه آنها ضعیف است، صورت باریک یا صاف دارند، یا کسانی که زیبایی گونه خود را به خاطر  افزایش سن از دست داده اند، می توانند از مزایای حاصل از این روش درمانی بهره مند شوند. در این حالت ساده بودن عمل جراحی گونه و هزینه به نسبت کم آن می تواند این روش درمانی را به یک راهکار زیبایی برای افراد متقاضی تبدیل کند.

یکی از روش های برجسته سازی گونه در کلینیک سیب سرخ جراحی پروتز گونه می باشد. مزایای حاصل از این روش درمانی می تواند شامل ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای صورت یا ایجاد یک ظاهر جوان تر  باشد.

بیماران مسن تر که از چند روش درمانی زیبایی برای  ظاهر خود استفاده کرده اند، می توانند از روش درمانی پروتز گونه برای جوان سازی ظاهر صورت خود استفاده کنند. برای بیمارانی که جوان تر هستند و احساس می کنند صورت آنها بسیار صاف است یا فاقد ویژگی های زیبایی لازم می باشد، این روش درمانی می تواند مزایای زیادی از نظر زیبایی صورت برای آنها به همراه داشته باشد. به هر حال، پروتز گونه می تواند تناسب بهتری را برای اجزای صورت ایجاد کند و باعث افزایش اعتماد به نفس فرد شود.

زمان بهبودی

اغلب بیماران می توانند در عرض یک هفته پس از جراحی زیبایی گونه به سرکار برگردند و فعالیت های روزمره خود را از سربگیرند و در عرض سه تا چهارهفته پس از جراحی زیبایی گونه می توانن ورزش و فعالیت های سنگین را از سر بگیرند. تا دو هفته پس از جراحی زیبایی گونه کمی کبودی و ورم قابل مشاهده است. با این حال، با استفاده از کمپرس یخ و کمی آرایش در قسمت میانی صورت، می توان آنها را به حداقل رساند. در طول دوره بهبودی بعد از جراحی پروتز گونه تمامی داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها را برطبق تجویز پزشک مصرف کنید تا درد و ناراحتی را کاهش دهید و از عفونت جلوگیری کنید. اگر چه بخیه ها در عرض چند هفته حل می شوند و نیازی نیست که توسط پزشک باز شوند، هنوز باید برای مراقبت های بعدی به پزشک مراجعه کنید تا نتایج بدست آمده و روند بهبودی شما ارزیابی شود

زیان های سشوار برای مو و مغز

عنوان: عواقب استفاده بیش از حد از سشوار

بسیاری از ما حتی وقت نمی‌کنیم زمانی را به خشک کردن موهایمان بعد از حمام کردن اختصاص دهیم و به سرعت سعی می‌کنیم موهای خودمان و فرزندمان را سشوار کنیم و آماده رفتن به سرکار شویم. سرمای هوا لزوم استفاده از سشوار را در این موارد بیشتر کرده اما سوال اینجاست که آیا استفاده زیاد از سشوار که در زندگی امروز به یکی از ملزومات تبدیل شده، پوست و موی ما را دچار آسیب نمی‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

سشواری انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید. برخی از انواع سشوار دارای حسگر هستند و وقتی مو داغ می‌شود، خود به خود خاموش می‌شوند. این نوع برای کسانی که مرتب مجبورند از سشوار استفاده کنند، انتخاب بهتری است و آسیب کمتری به مو می‌رساند. فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند. برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود. کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.

باد سرد سشوار هم مضر است

بسیاری از افراد فکر می‌کنند باد سرد سشوار مشکلی ایجاد نمی‌کند اما باد سرد سشوار هم باعث ایجاد الکتریسیته در مو می‌شود و باعث خشکی مو است. اگر شدت باد سشوار زیاد باشد، تفاوتی ندارد که با باد سرد سشوار بکشید یا از دمای گرم سشوار استفاده کنید. به هر حال مو را شکننده می‌کند. در صورتی که از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب تا حدی کمتر است اما حتی در این شرایط نیز در اثر استفاده مکرر، مو آسیب می‌بیند. شاید بهترین راه این است که حداقل برای خشک کردن روزانه مو از سشوار استفاده نکنید و حوله‌های میکروفیبر که قدرت خشک‌کنندگی بالاتری دارند، به کار برید و هر از گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

سشوار هم برای مو ضرر دارد، هم برای مغز

امواج الکترومغناطیسی که از ضعیف‌ترین سشوارها هم ساطع می‌شود، ۳۰۰ برابر امواجی است که از گوشی‌های تلفن همراه ارسال می‌شود پس سشوار غیر از ضرری که برای مو دارد، برای مغز هم می‌تواند مضر باشد. به همین دلیل مخصوصا برای کودکان برای خشک کردن مو تا جای ممکن از سشوار استفاده نکنید. کودکان موهای ضعیف و ظریفی دارند و چون میزان مراقبت آنها از موهایشان به مراتب کمتر است، آسیب بیشتری می‌بیند و در برابر باد داغ سشوار سست‌تر است. سعی کنید ساعاتی از روز بچه‌ها را حمام ببرید که در خانه هستند. بعد نم موها را با حوله بگیرید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند. اگر برای بیرون رفتن عجله دارید، از حمام کردن کودک یا لااقل از شستن موهای او صرف‌نظر کنید.

۱۰ فرمان سشوار

۱- قبل از استفاده از سشوار ابتدا موها را با حوله خشک کنید.

۲- مجددا با همان حوله نم مو را از ریشه به سمت پایین بگیرید و اجازه بدهید موها چند دقیقه‌ای لای حوله پیچیده بماند تا رطوبت آن گرفته شود. هر چه مو هنگام خشک کردن با سشوار نم بیشتری داشته باشد، احتمال صدمه دیدن آن بیشتر است به همین دلیل قبل از کار با سشوار، مو را تا جای ممکن خشک کنید.

۳-هرگز روی موی نمدار اتوی مو یا سشوار داغ نگیرید زیرا باعث صدمه دیدن آن می‌شود.

۴- بهتر است قبل از خشک شدن کامل مو، سشوار کشیدن را متوقف کنید. نگذارید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

۵-یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

۶- سشوار باید ۱۲ تا ۳۰ سانتی‌متر از مو فاصله داشته باشد و هر دسته مو بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار نگیرد و مرتب جای سشوار عوض شود.

۷- اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

۸- برای پیشگیری از آسیب موهای آسیب‌دیده تقویت آنها لازم است.

۹- هر از گاهی نیز نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر به نظر برسند.

۱۰-هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و نه‌تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور ‌شود بلکه موها هم کنده شوند.

عوارض جانبی پروتز گونه

عنوان: عوارض وعواقب پروتز گونه چیست

برجسته کردن گونه و انجام عمل پروتز گونه که امروزه بسیار پرکاربرد است ممکن است عوارض جانبی هم در پی داشته باشد در این مطلب برخی از عوارض جانبی پروتز گونه شرح داده شده است. پروتزهای گونه عوارض جانبی مخصوص خود را دارند، اما به ندرت پیش می آیند. در ابتدا، خطر واکنش منفی به داروی بیهوشی مورد استفاده در جراحی پروتز گونه وجود دارد. بین عوارض داروی بیهوشی و مصرف دخانیات، داروهای ضد افسردگی و مواد دیگر همبستگی وجود دارد. به همین دلیل، قبل از جراحی گونه حتما در مورد مواد و داروهایی که مصرف می کنید، با او مشورت کنید. عوارض جانبی پروتز پس از جراحی شامل عفونت می شود که معمولا با داروهای آنتی بیوتیک قابل درمان است. جا گذاری نامناسب پروتز گونه منجر تغییر، جابجایی و در نتیجه عدم تقارن می شود که گاهی اوقات به جراحی زیبایی ثانویه ای برای هم طراز کردن پروتز نیاز می شود.

در صورتی که در فکر انجام عمل زیبایی پروتز گونه هستید و می خواهید احتمال عوارض جانبی پس از جراحی را به حداقل برسانید، بهترین روش انتخاب بهترین جراح است.

 وقتی پروتزها گونه به همراه یک روش جراحی زیبایی صورت دیگر مثل لیفتینگ صورت ، لیفتینگ ابرو، جراحی زیبایی بینی یا لیفتینگ پلک انجام شود، پروتزها را می توان از طریق برش هایی که در آن روش های جراحی زیبایی انجام شده، قرار داد. وقتی عمل جراحی پروتز زیبایی گونه به همراه روش های جراحی زیبایی دیگر انجام نشود، پروتزها به خودی خود از طریق برش های کوچکی که در دهان یا پلک پایینی انجام می شود، صورت می گیرد. این پروتزها در بسته های کوچکی که توسط جراح درست شده است، در بافت گونه قرار می گیرد. بخیه هایی که برای بستن برش مورد استفاده قرار می گیرد در عرض 10 روز جدا می شود یا در صورتی که داخل قرار داده شوند، در همین دوره زمانی حل می شوند.

این یکی از سوالاتی است که مکررا پرسیده می شود ماندگاری پروتز گونه است. جواب آن این است: چندین دهه یا شاید برای همیشه. از آنجایی که پروتز در استخوان در زیر پوست قرار می گیرد، با یک پیچ ریز محکم می شود و ثابت باقی می ماند. برخلاف روش های لیفتینگ و تزریق چربی، پروتزهای گونه بخش دائمی استخوان های صورت شما می شوند. به خاطر داشته باشید که اگر چه اثربخشی این روش طولانی مدت است، پروتزدائمی را در هر زمان تحت بیهوشی موضعی به آسانی می توان جدا کرد.

تزریق ژل در گونه معمولا بدون درد می باشد، و یا حداکثر با ناراحتی بسیار کمکی ( در مواردی مانند تزریق ژل در لب) برای بیمار همراه است.

کبودی، تورم، قرمزی، التهاب و درد و خونریزی ناچیز محل تزریق ژل و چربی از عوارض جانبی رایج درمان تزریق ژل و چربی در گونه محسوب می‌شوند که یا تقریباً بلافاصله پس از عمل یا ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می‌گردند. واکنش‌های آلرژیک به ژل ها نیز به ندرت بروز می‌یابد.

نکاتی مهم برای داشتن موهایی تمیز و بلند

عنوان: چگونه موهایی سالم و تمیزی داشته باشیم

ریزش مو سن وجنس نمیشناسد ،ریختن مو امری طبیعی است ، وهر موئی درموعد مقرر باید بریزد وموی مجدد جایگزین شود مشکل زمانی ایجاد می شود که موی جدید جایگزین موی ریخته شده نمی گردد . دراینجا چند راهکار مفید جهت حفظ موی سر به شما ارائه می گردد .

تغذیه متعادل و مصرف آب فراوان.

کمبود آهن ،سبب ریزش مو می شود .مواد غذایی که آهن زیاد دارند مثل سبزیجات سبز ویا زرد ومیوه ها و خرما توصیه می شود.

تغذیه غنی اززینک (روی )،سلنیوم ،بیوتین واسید های چرب ضروری ،برای رشد مو لازم است.

بافتن محکم موها ودم اسبی بستن آنها خود داری کنید که یکی از علل مهم ریزش نزد خانمهای جوان است ومعمولا اگر به درازا بکشد ،غیر قابل برگشت است.

از تماس حرارت مستقیم با سشوار واتوی مو خوداری کنید.

حفاظت از آفتاب برای مو مهم است چون آفتاب سبب رنگ پریدگی وسفیدی مو و آسیب به مومی شود.

کلر موجود در استخربرای موها مضر است بنابراین پوشیدن کلا ،مخصوص شنا ودوش گرفتن بعد از استخر توصیه می شود.

زیر باران موها را حفاظت کنید .جون آب باران مملو از مواد شیمیایی وآلودگی است.که می تواندبه موها آسیب برساند.

ماساژملایم پوست سرمی تواند خونرسانی را به پیاز مو بهتر کند هفته ای ۲بار با روغن گرم شده بمدت ۱۰ دقیقه روی پوست سر ماساژدهید.

از شانه زدن زیاد مخصوصا در افرادی که موی چرب دارند خود داری کنید در افراد با موی خشک نیز موخوره را شدت می دهد.

از خود درمانی ومصرف ویتامینهای نظیر آ به مقدار زیاد که می تواند به موها آسیب برساند خود داری کنید.

گرفتن رژیمهای سخت غذایی برای کاهش وزن،آسیب جدی به پیاز مو می رساند ،سعی کنید بیش از یک کیلودر ماه وزن کم نکنید.

اگر مشکل تیروئید دارید ،درمان آن برای داشتن موی سالم ضروری است.

از یک شامپو ملایم وبا کیفیت خوب واستاندارد ویک نرم کننده خوب جهت شستن موها وحالت دادن به استفاده کنید.

پرهیزاز مواد شیمیایی که در رنگ موها ودکلره ها وجود دارند در جلوگیری از ریزش مو موثر است.

سیگار نکشید : سیگار کشیدن خون رسانی به پیاز مو را کاهش می دهد .بنابراین سبب ریزش مومی شود

آنتی اکسیدانهای مثل ویتامین C,Eوبتاکاروتن ها برای رشد مو مناسب است.

مدیتیشن ویوگا در کاهش استرس که عامل جدی ریزش مو است کمک کننده اند.

اگر در خانواده طاسی ارثی دارید ودر بررسی فقر آهن ،کم خونی وتیرئید مشکلی ندارید می توانید ماینوکسیدیل را شروع کنید.خانمها ۲%وآقایان ۵%که بصورت ۱سی سی صبح و۱سی سی شب جلوی سر مالیده می شود.

ریزش مو بعد از استرس شدید ،زایمان ،تب شدید ،عمل جراحی پراسترس ،سفر طولانی و… طبیعی است و۲ ماه پس از واقعه شروع می شود و۴ تا ۶ ماه طول می کشد وخوبخود ریزش متوقف می شود.

راه های مدرن برای داشتن موهایی زیبا و تمیز

عنوان: تاثیر رعایت بهداشت مو در زیبایی

موها تاثیر زیادی در زیبایی دارند و تاثیر رعایت بهداشت مو در زیبایی بسیار زیاد است .تمام سطح بدن به جز کف دست و پا، لب ها، سطح های تا شونده و پشتی بندهای انتهای انگشتان توسط مو پوشیده شده است که از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی از آن که دیده می شود، از سلولهای مرده به وجود آمده و قسمت دیگر، ریشه و پیاز مو نام دارد که سلولهای زنده و فعال دارد . یک انسان بالغ در حدود صد تا صدو پنجاه هزار تار مو بر روی سر دارد که هر تار مو بین دو تا ده سال عمر می کند و رشد آن به طور معمول  10 تا12 سانتیمتر در سال است.

افراط و زیاده روی در شامپو زدن، سشوار کشیدن و مصرف بیش از حد رنگ مو و فرآورده های شیمیایی به سلامت مو آسیب می‌رساند و باعث خشکی موها می‌شود.
بهتر است بجای برس های فلزی و شانه های پلاستیکی از برس ها و شانه های چوبی استفاده نمایید و آن ها را حداقل هفته ای یکبار ضدعفونی نمایید.

آفتاب و باد باعث فرسوده شدن و خشکی بیش از حد موها می‌شود، همچنین کلر موجود در آب استخر هم به سلامت موها آسیب می‌رساند، لذا برای پیشگیری از عوارض آن بهتر است هنگام شنا کردن از کلاه مخصوص استفاده شود.

1- مصرف میوه‌ها وسبزیهای تازه ، ماهی تازه ، جگر و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون ، روغن آفتابگردان و روغن ذرت و کاهش مصرف شیرینی ، نوشابه های گازدار، قند و شکر به رشد و سلامت موها کمک می‌کنند.
2-  ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد به این صورت که با انگشتان دو دست ، سر را ماساژ داده، بطوری که انگشتان به شکل دورانی حرکت داده شوند. تا زمانی که احساس گرما در سر بوجود آید  و خون بیشتری در زیر پوست جریان یابد. این حرکت را در همه نقاط پوست سر می توان انجام داد تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد.
3- ناراحتی های عصبی، نگرانی، دلواپسی،  اندوه، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می شوند.
4- آرایش های مو مانند دم اسبی کردن یا بافتن که مو کشیده می شود نباید خیلی محکم مو را کشید و بست. استفاده از کرمها و یا شامپوهای نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر می کند. وقتی که مو خیس است شکننده تر است. نباید مو  را به شدت خشک کرد و شانه کشید و همواره باید از شانه،برس و حوله مخصوص خود استفاده کرد.


از شامپوی مناسب با موی خود جهت شستشوی آن ها استفاده نمایید.
معمولاً 2-3 بار در هفته شست و شوی موها کافی است مگر در موارد ضرورت شغلی و یا وجود بیماری های خاص پوستی طبق تجویز پزشک معالج.
توصیه می‌شود در هر بار شستشوی موها دو دفعه شامپو زده شود و هربار کف شامپو 2-3 دقیقه روی سر باقی بماند.
جهت شستشوی موهای خشک از شامپوی ملایم استفاده نمایید.
در هنگام شامپو زدن پوست سر را ماساژ دهید به این ترتیب جریان خون پوست سر زیاد شده، تغذیه و خون رسانی سلول های پوست و مو بهتر انجام می‌گیرد.
بطور کلی استفاده از حالت دهنده ها برای موهای خشک توصیه می‌شود ولی افرادی که موی چرب دارند بهتر است آن را فقط برای انتهای موها بکار ببرند.