عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

چگونه موهایی شفاف و پر داشته باشیم؟

عنوان: چگونه موهایی شفاف و پر داشته باشیم؟

رعایت بهداشت و مراقبت از موها از مهمترین اصول زیبایی به شمار می رود. یکی از مؤثرترین راههای از بین بردن شوره سر ، استفاده از سرکه است. به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید. سپس موها را به چند قسمت تقسیم نمایید و به کمک یک تکه پنبه ، محلول آب و سرکه را به پوست سر بمالید. پس از آن موها را با شامپوی گیاهی بشویید. یکی دیگر از راههای از بین بردن شوره سر ، استفاده از لیمو ترش و گلاب است. مقداری گلاب را با آب و لیمو ترش مخلوط کنید و با آن سر را ماساژ دهید، سپس موها را بشویید.
شوینده‌های مختلف ، به خصوص شامپوها به لایه خارجی موها و همین طور به پیاز موها یعنی پوست سر ، آسیب می‌رسانند. برحسب عادت، هفته‌ای چند بار و بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار آنها را ویتامینه نماییم تا میزان خسارت وارده به موها کم شود. به ترتیب زیر مواد ویتامینه را تهیه نمایید.

هنگامیکه یک خانم باردار است موهای او بیشتر رشد می کند. به هر حال پس از وضع حمل موها وارد دوره استراحت می شوند. بعضی از خانمها در طی 2 تا 3 ماه متوجه ریزش موهایشان میشوند. این ریزش ممکن است از یک تا شش ماه طول بکشد، اما بالاخره برطرف خواهد شد.

 تب بالا، عفونت شدید، آنفولانزای شدید و بیماری های تیروئید نیز می توانند باعث شوند مو در مرحله استراحت قرارگیرد. شخص ممکن است 4 هفته تا 3 ماه پس از تب بالا، بیماری سخت یاعفونت با دیدن ریزش شدید مو شوکه شود. این ریزش مو معمولا خود به خو برطرف می شود.

کمبود پروتئین در رژیم غذایی به دنبال رژیم های شدید و سخت غذایی باعث اختلال در رشد مو شده و ریزش مو در 2 تا 3 ماه بعد خواهد شد که  این وضعیت می تواند با خوردن مقدار کافی از پروتئین برطرف شود

بعضی از روشهای درمان سرطان بر روند تقسیم سلولها در سلولهای مو تاثیر گذاشته و آن را متوقف می نماید. مو ها نازک می شوند و به محض خروج از پوست سر می شکنند. بیماران حتی ممکن است 90 درصد از موی سر خود را از دست بدهند. البته مو ها پس از اتمام دوره درمان دوباره رشد خواهند کرد.

تعداد دفعات شستشوی مو باید رعایت گردد چون شستشوی به دفعات خیلی زیاد، با هر کیفیتی که مو داشته باشد می تواند در طول زمان منجر به اختلالات مو گردد. در هر نوبت حمام بهتر است شامپو را به دو قسمت تقسیم کنید تا بتوانید دو بار متوالی موها را شسته و هر بار با آب صاف و زلال آبکشی نمائید.

برس زدن روزانه و ماساژ موها سبب تشدید سرعت جریان خون، بهتر رسیدن هوا به ریشه موها و تغذیه بهتر ریشه مو شده و ازجمع شدن گردوغبار و کثافات در سر نیز جلوگیری می کند. اما تعداد دفعات برس زدن نباید از دوبار در روز تجاوز کند زیرا برس زدن خیلی شدید و مکرر یا خیلی طولانی موجب شاخه شاخه شدن نوک مو، شکسته شدن مو و ریزش آن می گردد.

مقداری حنا را با آب جوش به صورت خمیر نرمی درآورده به آن یک عدد زرده تخم مرغ ، نصف لیوان ماست ،‌ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ، یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه یا آب نارنج اضافه کنید. مواد را به هم بزنید بطوری که باهم کاملاً مخلوط شوند. این خمیر نرم و شل را با دست به تمام قسمتهای سر و سپس به موها بمالید. بعد به کمک یک کیسه پلاستیکی ، سر و موها را بپوشانید و روی آن یک روسری بگذارید تا گرمای کافی حاصل آید و مواد ویتامینه از طریق منافذ پوست سر به پیاز موها برسد و موهای سر نیز حالت نرم و قابل انعطاف به خود بگیرد و همین طور براق و خوش رنگ گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.