عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

راه های مدرن برای داشتن موهایی زیبا و تمیز

عنوان: تاثیر رعایت بهداشت مو در زیبایی

موها تاثیر زیادی در زیبایی دارند و تاثیر رعایت بهداشت مو در زیبایی بسیار زیاد است .تمام سطح بدن به جز کف دست و پا، لب ها، سطح های تا شونده و پشتی بندهای انتهای انگشتان توسط مو پوشیده شده است که از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی از آن که دیده می شود، از سلولهای مرده به وجود آمده و قسمت دیگر، ریشه و پیاز مو نام دارد که سلولهای زنده و فعال دارد . یک انسان بالغ در حدود صد تا صدو پنجاه هزار تار مو بر روی سر دارد که هر تار مو بین دو تا ده سال عمر می کند و رشد آن به طور معمول  10 تا12 سانتیمتر در سال است.

افراط و زیاده روی در شامپو زدن، سشوار کشیدن و مصرف بیش از حد رنگ مو و فرآورده های شیمیایی به سلامت مو آسیب می‌رساند و باعث خشکی موها می‌شود.
بهتر است بجای برس های فلزی و شانه های پلاستیکی از برس ها و شانه های چوبی استفاده نمایید و آن ها را حداقل هفته ای یکبار ضدعفونی نمایید.

آفتاب و باد باعث فرسوده شدن و خشکی بیش از حد موها می‌شود، همچنین کلر موجود در آب استخر هم به سلامت موها آسیب می‌رساند، لذا برای پیشگیری از عوارض آن بهتر است هنگام شنا کردن از کلاه مخصوص استفاده شود.

1- مصرف میوه‌ها وسبزیهای تازه ، ماهی تازه ، جگر و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون ، روغن آفتابگردان و روغن ذرت و کاهش مصرف شیرینی ، نوشابه های گازدار، قند و شکر به رشد و سلامت موها کمک می‌کنند.
2-  ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد به این صورت که با انگشتان دو دست ، سر را ماساژ داده، بطوری که انگشتان به شکل دورانی حرکت داده شوند. تا زمانی که احساس گرما در سر بوجود آید  و خون بیشتری در زیر پوست جریان یابد. این حرکت را در همه نقاط پوست سر می توان انجام داد تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد.
3- ناراحتی های عصبی، نگرانی، دلواپسی،  اندوه، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می شوند.
4- آرایش های مو مانند دم اسبی کردن یا بافتن که مو کشیده می شود نباید خیلی محکم مو را کشید و بست. استفاده از کرمها و یا شامپوهای نرم کننده مو پس از شامپو زدن، مو را نرمتر کرده و شانه کردن مو را راحت تر می کند. وقتی که مو خیس است شکننده تر است. نباید مو  را به شدت خشک کرد و شانه کشید و همواره باید از شانه،برس و حوله مخصوص خود استفاده کرد.


از شامپوی مناسب با موی خود جهت شستشوی آن ها استفاده نمایید.
معمولاً 2-3 بار در هفته شست و شوی موها کافی است مگر در موارد ضرورت شغلی و یا وجود بیماری های خاص پوستی طبق تجویز پزشک معالج.
توصیه می‌شود در هر بار شستشوی موها دو دفعه شامپو زده شود و هربار کف شامپو 2-3 دقیقه روی سر باقی بماند.
جهت شستشوی موهای خشک از شامپوی ملایم استفاده نمایید.
در هنگام شامپو زدن پوست سر را ماساژ دهید به این ترتیب جریان خون پوست سر زیاد شده، تغذیه و خون رسانی سلول های پوست و مو بهتر انجام می‌گیرد.
بطور کلی استفاده از حالت دهنده ها برای موهای خشک توصیه می‌شود ولی افرادی که موی چرب دارند بهتر است آن را فقط برای انتهای موها بکار ببرند.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.