عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

عمل بینی و کاشت مو و رژیم غذایی

چگونه از پوست خود محافظت کنیم

عنوان: راه هایی جالب برای محافظت از پوست در برابرآفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب هنگام خروج از منزل و به خصوص در این روزهای گرم تابستان برای محافظت از پوست و زیبایی، امری ضروری است. ضد آفتاب مناسب بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند نوع پوست،شغل،وجود بیماریهای پوستی،سن ،تعریق، و شرایط محیطی ،و مهمتر از همه سلیقه شخصی متفاوت میباشد.توجه به بعضی نکات در انتخاب ضد آفتاب مناسب کمک کننده است.افراد با پوست چرب باید ضدآفتابهای فاقد چربی استفاده کنند.افرادیکه پوست جوش دار دارند نیز بایستی از ضد آفتابهای بدون چربی ترجیحا اشکال لوسیون و ژل استفاده نمایند.افراد دارای پوست خشک باید ضد آفتابهای حاوی مرطوب کننده استفاده کنند ودر صورت نیاز از یک مرطوب کننده صورت زیر ضدآفتاب استفاده نمایند.ضدآفتابهای مقاوم در برابر تعریق برای افرادیکه زیاد تعریق میکنند مناسبترند.به هنگام شنا بایستی از ضد آفتابهای مقاوم در برابر شستشو استفاده نمود.بهتر است از ضد آفتابهایی استفاده شود که هم در برابر اشعه ماورا بنفش نوع A وهم اشعه ماورابنفشB پوست را محافظت نمایند.

طریقه مصرف

به دلیل گرانی قیمت ، بعضی از مصرف کنندگان فقط پوست خود را کمی چرب می کنند که این کافی نیست برای صورت باید حدود نصف قاشق چای خوری معادل یک بند انگشت ضد آفتاب استفاده کرد. ضد آفتاب فقط مخصوص صورت نیست و باید به هر قسمت از پوست که روباز باشد مانند گردن ، گوش ها و پشت دست ها مالیده شود. ضد آفتاب را مستقیما روی پوست بمالید و کرم دیگری مثل لوازم آرایش را زیر آن مصرف نکنید. ابتدا صبر کنید تا ضد آفتاب کاملا روی پوست جا افتاده و خشک شود و سپس کرم آرایش روی آن بمالید یا لباس بپوشید. توصیه می شود ضد آفتاب حداقل 20 تا 30 دقیقه قبل از بیرون آمدن از خانه و تماس با آفتاب مصرف شود.
بهتر است ضد آفتاب نزدیک چشم مالیده نشود به ویژه اگر ورزش یا فعالیت زیادی می کنید زیرا مواد شیمیایی ضد آفتاب می توانند موجب تحریک چشم شود برای محافظت از پوست دور چشم خود چشم ( برای پیش گیری از آب . مروارید ) بهترین راه استفاده از عینک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ( V U ) است 

نکته آخر

نکته آخر و مهم تر از همه آن که مصرف ضد آفتاب به این معنی نیست که می توانید بدون هیچ اشکالی مقابل آفتاب بروید. چنین فکری باعث می شود که ضرر ضد آفتاب بیش از نفع آن شود بنا بر این باید ضمن استفاده مرتب از ضد آفتاب ، از نور مستقیم آفتاب نیز دور بود و سایر روش های مقابله با آفتاب مانند لباس پوشیدن و استفاده از کلاه و سایه بان و غیره را نیز فراموش نکرد. البته اثرات مفید نور آفتاب برای ساختن ویتامین D نیز نباید دور از نظر بماند اما لازم به ذکر است که مقدار ویتامین D لازم با رژیم غذایی مناسب قابل دستیابی است و اگر از رژیم غذایی مناسب استفاده شود کمبود آن مشخص نخواهد شد.

برای نوزادان خود که حداقل شش ماه دارند از این کرم‌ها استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که نوزادان کمتر از شش ماه نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند. مطمئن شوید که ضد آفتاب انتخابی شما حتما هم در برابر تشعشعات UVA و هم UVB خورشید از پوستتان محافظت کند.

هر بار حدود 28 گرم از ضد آفتاب را استفاده کنید به طوری که تمام پوست بدنتان را که در معرض نور خورشید است به خوبی پوشش دهد.
30 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل ضد آفتاب را استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید. پس از شنا یا تعریق یا شستن دست و صورت دوباره از ضد آفتاب استفاده کنید.
مراقب باشید که چه مدت زمان در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اید چون پوست شما نباید در اثر تماس با نور خورشید قرمز رنگ شود، این تغییر رنگ به پوست آسیب می‌رساند و نشانه خوبی نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.